Uitam sa traim?

div align=”justify” Am fost o saptamina in vacanta. Sansa a facut sa gasim un bilet la un pret rezonabil in insulele Canare. Dumnezeule! Abia imi aminteam de la geografie unde sint acestea. A urmat o excursie de 7 zile in Tenerife la Costa Adeje (putin mai la sud de renumita Plaja de las America)./divdiv align=”justify”Am plecat din tara cu destinatia Viena unde am inoptat o noapte , chestiune pe care am repetat-o si la intoarcere. /divdiv align=”justify” Cum a fost? Extraordinar. Am plecat foarte incarcat. Veneam dupa o luna foarte grea in studio in care ne-am ocupat cu reorganizarea pina la refuz. Schimbari, schimbari, atitudini negative si asa mai departe… Eram de-a dreptul terminat. Nu mai dormeam noaptea, eram irascibil si clar am avut nevoie de o scurta vacanta…, care a venit la fix. Am reusit sa plecam cu Luca ( care stia ca mergem la Atlantic in Tenerife) si cu cele doua bunici. Meritau si ele o mica vacanta si in plus ne-au si ajutat foarte mult cu Luca. /divdiv align=”justify”In a doua noapte m-am trezi la ora 5.00 cu sentimentul omului care scapa de o boala grea. Mi-am luat carnetelul pe care il port cu mine mereu (un Moleskine) si am scris trei pagini cu idei legate de studio care au avut un rol psihologic extraordinar…m-am eliberat si m-am deconectat total./divdiv align=”justify” Impresii: In primul rind insula , care tine de Spania, are autostrazi (doua magistrale mari-Nor si Sur-nord si sud) care inconjoara insula ca un inel. Noi am inchiriat un Fiat Punto si am facut aproape toata insula ca sa vizitam Loro Park (un parc zoologic superb) -www.loroparque.com . /divdiv align=”justify” Mi-am amintit de discutiile politice, de fapt demagogice, si fara rezultat pe tema autostrazii Bechtel. Cred ca valoarea unei administratii este data prin ceea ce face. Nu prin circuri televizate, acuzatii si mirlanii publice. Daca o insula poate sa aiba autostrazi si drumuri , ma intreb cum e posibil ca Romania sa nu beneficieze de astfel de drumuri. Degeaba vorbim daca nu facem nimic. Zilnic avem accidente, morti, tragedii pe care le tratam din pacate ca fapt divers in buletinele de stiri (nu ne mai impresioneaza nimic) pentru ca nu avem infrastructura. Din cauza asta oamenii nu merg la vot (chestiune care iarasi nu e OK pentru ca somnul natiunii naste monstri chiar si in Parlamentul European). Vrem domnule autostrada!! Si mai multa seriozitate./divdiv align=”justify” La intoarcere am vizitat Viena. Era duminica Rusaliilor la catolici si la Stephan Dome in centrul capitalei austriece era o mare de oameni. Mi-a placut linistea si felul in care petreceau acesti oameni de Rusalii. Turisti linistiti, un cersetor roman care pretindea ca e paralizat, cafenele frumoase deschise. M-a uimit felul in care se vind ziarele in Viena. Pe stilpi exista niste pungi in care stau ziarele si o cutiuta mica pe care e scris pretul 1-2 euro. Omul pune banutii in cutie si isi ia ziarul. Ce sistem! Dar chestiunea merge mai departe de atit. Cita civilizatie! Nimeni nu-si pune problema sa ia ziarul fara sa plateasca si ciudat, (in conditiile in care pe acolo se perindeaza destul de multi oameni), redactiile se bazeaza pe acest sistem si nu numai pe chioscurile de presa. /divdiv align=”justify” Am inteles acolo ca in Romania cam uitam sa traim. Ne agitam, alergam, mergem tare, ne certam, ne batem si ne zbatem…..pentru aproape NIMIC. Si acolo sint probleme. Si acolo sint chestiuni de rezolvat dar pentru asta nu trebuie sa ne dam duhul. Tihna vietii se simte peste tot. Inclusiv in discursul jurnalistic, in ritmul citirii la radio si televizor. La noi, daca deschizi un post de stiri mai ca-ti sare in git prezentatoarea care striga la tine deodata cu invitatii care sta mai mult prin studiouri decit la treaba./divdiv align=”justify” Partea buna e ca dupa fiecare incursiune de acest gen ai sansa sa vezi cum ar trebui sa fie lucrurile si care este masura corecta a lor. Si parca o iei mai usor de la inceput./div