Black Sea

Revin pe litoralul romanesc dupa doi ani. De aceasta data la
Mamaia. In 2009 am fost la Neptun dupa o pauza de 10 ani. Asta pentru ca undeva
prin 1999 m-am enervat atit de tare pe serviciile de aici incit am preferat sa
merg in alte parti ale lumii in concedii.

Anul acesta e a treia vacanta pe care ne-o permitem asa ca
am mers putin la buget. Deocamdata nu sunt dezamagit, mai ales ca am luat o
cura de nemultumire in Turcia unde, asa cum am scris si pe blog ma asteptam la
mai mult…Eram obisnuit cu cele cinci stele din 2005, 2006.

E destul de multa lume aici la Mamaia chiar daca aparent e
final de sezon.
Ceea ce m-a darimat a fost drumul. Am venit in doua etape ca
sa nu inebuneasca Luca in masina. In prima seara o pauza la Sinaia, unde aerul
de munte m-a patruns pina in ultimul por. Normal la 7 grade noaptea si 9
dimineata. Am plecat ieri spre Constanta pe drumul vechi
Brasov-Ploiesti-Urziceni-Slobozia-Giurgeni –Constanta l-a recomandarea unuia si
a altuia care ma avertizau ca stau mult pe centura Bucurestiului. Am inteles
insa ca nu stai chiar asa de mult dupa ce lucrarile la centura s-au cam
terminat …Si apoi e autostrada Soarelui care chiar daca e aglomerata cu
sigurranta nu e acelasi stres ca pe drumul pe care am venit, ingust, rapid si
plin de camioane si piloti viteji de IL. Si nici un radar…Asa ca scapa cine
poate..

In schimb am uitat de toate cind m-am reintilnit cu Marea,
despre care eu zic ca e cea mai frumoasa din cite am vazut eu (si am vazut
destule). Totul e sa stai cu fata spre ea la 6 dimineata si sa ignori modelul
turistic si de dezvoltare autohton.

Share

Nero, noul membru al familiei

Nu m-am laudat pina acum, pentru ca am asteptat sa ne treaca euforia generala. Ati aflat probabil de frustrarile mele chinologice si de incercarile de a importa un mascul de labrador de prin alte parti. Ei bine, am fost contactat in cele din urma de proprietarii canisei Farbourne din Olanda. Am schimbat doua mail-uri cu ei, in care ei tatonau terenul, sa vada cine sunt si ce vreau. Am vorbit si la telefon, dar nu mi-au mai raspuns daca sunt dispusi sa trimita in Romania un mascul negru din cuibul care se va naste pe 21 august. Au retinerile lor si pe undeva nu pot sa-i condamn. La telefon mi-au zis ca vad la televizor tot felul de minunatii legate de inmultirea cainilor fara stapin, ca nu sunt siguri ca exista hrana adecvata pentru cainii lor in Romania si asa mai departe. Pretul? Ei bine mi-au cerut 11oo de euro pentru catel (daca se hotarasc sa-l vinda aici), plus 400 pentru acte si mincarea pe sase luni (insista ca puii lor sa primeasca acceasi hrana ca si in canisa in primele luni de viata. Cost total 1500 de euro. La asta s-ar fi adaugat alti 500 pentru drum (1884km pina in Rockanje). Asadar cu un cost estimat la 2000 de euro m-am cam desumflat deocamdata. Probabil pretul este justificat daca introduci exemplarul respectiv intr-un proces de reproductie selectiva…Dar eu inca nu sunt acolo.

Cu toate acestea, avem un labrador mascul negru, pe care l-am luat dintr-o monta a unui mascul din Cluj, un exemplar foarte frumos. Asadar, iata-l pe cel mai mic membru al familiei noastre, in citeva ipostaze:

Luca l-a numit imediat Nero (predictibil si banal dar nu poti strica bucuria copilului) asa ca Nero i- a ramas numele.

[facebook_ilike]

Share

Azi e ziua lui Luca

Acum cinci ani am primit cel mai frumos cadou! Astazi e ziua lui Luca asa ca n-am sa ma intind in declaratii sensibile ci spun doar ca e extraodinar sa vezi cum creste un copil, sa te regasesti in el, sa te bucure, sa te intristeze uneori,sa te faca sa simti ca existi. Nu stiu care sunt cuvintele care sa cuprinda tot ce simti pentru copilul tau…asa ca ma opresc aici

Multumesc mami pentru minunatul nostru! Va iubesc!

[facebook_ilike]

Share

Update alegeri in Maramures

Articolul despre campania electorala din Maramures a stirnit ceva interes, dupa cum arata datele de trafic.

Vin acum cu citeva completari descoperite ulterior care “justifica” gestul candidatei care si-a pus banner-ul electoral pe blocul prapadit din Baia Mare, subiect de presa.

Intrebarea e urmatoarea: De ce sa-ti pui banner-ul pe blocul in cauza?

Raspuns 1: Fiindca a fost ieftin. (partial corect si foarte pragmatic) Raspunsul ii apartine sotiei subsemnatului. (fire practica si pragmatica)

Raspuns 2: Le-a promis ca le izoleaza si renoveaza blocul. Raspuns de coleg de redactie, visator si prea altruist…

Raspuns 3: Din documentarea proprie a autorului: Modelul este preluat de la actualul primar care a cistigat alegerile cu ajutorul tiganilor din Hotvon si cu neprezentarea la vot a celorlalti baimareni. Costul? 10 lei pe membru de familie de tigan. (sursa credibila -presa locala care a reclamat chestiunile acestea la vremea respectiva). Recompensa pentru reusita: atribuirea locurilor si a autorizatilor de comercializare a pepenilor in oras (sursa-micii intreprinzatori din localitate). Asa ca eu cred ca banner-ul respectiv tocmai pe acest considerent a fost amplasat acolo (hai sa-i platim noi pina nu o fac ceilalti). Nu am nici o simpatie printre cei patru candidati dar se pare ca traseismul politic, combinatiile de tot felul sunt acasa in Maramures.  Cea mai tare mi se pare cea prin care tinarul primar a reusit sa deblocheze alegerile pentru primaria Baia Mare promitind marea cu sarea Executivului dupa care a candidat pentru opozanti.

[facebook_ilike]

Share

Campanie electorala in Maramures…cu poze

Nu mai e un secret pentru nimeni ca atunci cind am timp fug la Baia Mare.

Azi, in scurta mea vizita pe plaiuri maramuresene, am fost dimineata la Maramures OffRoad Fest (revin maine cu poze), la prinz am ars niste beri si carnuri la prietenul Pety -La Multi Ani mestere! si seara am fost la Cars 2 cu copiii. Zi plina, ce mai!

Am facut si niste poze faine, dar cel mai tare m-a impresionat campania electorala care are loc in Baia Mare pentru alegerea unui nou deputat. Azi i-am vazut pe Crin Antonescu si Victor Ponta in oras,personalitatile politice s-au perindat toata saptamina prin Baia Mare.(Uau! Exista si orasul asta in Campanii Electorale)

Va amintiti  scandalul cu zidul construit de primar in jurul unor blocuri locuite de tigani? Ei bine iata aici pozele de la fata locului si …campania electorala aferenta. Si eu cu cine votez? Cu doamna de pe bloc! Soteles fetelor?

Deci sper ca ati remarcat ipocrizia doamnei candidat! Sa-ti pui banneru’ cu moaca pe blocurile astea puscate e mai mult decit halucinant!  Hai la vot!

Si ca sa vedeti ca nu am nici o treaba cu culoarea politica a candidatilor ia sa va arat si o poza pe care am facut-o saptamina trecuta la Arad la Raliul Aradului:

Textul de pe tricou: Sunt propriul meu  stapan. Yeah right! We all are!

 

[facebook_ilike]

Share

Prea politically correct

Europa e victima atitudinii “politically correct”.

Cee ce se intimpla in Anglia e clar o consecinta a politicienilor care au aratat cu degetul spre Politie si Armata cind acestea si-au facut datoria. E normal ca Politia si Armata sa impuna disciplina si prin folosirea fortei,  atunci cind ordinea sociala e tulburata si lucrurile scapa de sub control. Problema a aparut  cind politicienii au constatat ca majoritatea celor care le fac probleme sunt altfel decit cetatenii proprii sau englezii get beget. Ei au dezvoltat un discurs excesiv pro-minoritar pro-incluziv (contrar vointei minoritare ) si au uitat efectiv de conceptul de siguranta al cetatenilor proprii, platitori de impozite si respectuosi fata de sistemul social construit, cel putin in Anglia, in citeva sute de ani.

Situatia din Anglia are precedent in Paris, pe vremea cind Sarkozy era Ministru de Interne. El a avut insa curajul sa scoata armata in strada la algerinii care vandalizau periferiile si…a cistigat alegerile prezidentiale. Multa lume pune cistigarea acestor alegeri pe seama tupeului sau de a transa situatia conflictelor de strada din Paris.

Britanicii inca o bilbiie dar sunt sigur ca vor rezolva problema in aceeasi maniera.  Dar, semnalul e clar: Atitudinea “corect politica” este o greseala daca e aplicata excesiv. Legea poate fi corect politica dar sanctiunile pentru incalcarea ei nu. Cu atit mai putin aplicarea acestora in strada.

[facebook_ilike]

Share

Se relanseaza turismul romanesc?

Era un presedinte de tara care declara in urma cu ceva vreme ca nu avem nevoie de autostrazi…Cica n-avem masini pentru ele…Adevarul e ca daca umbli in Mertane cu nino-nino si sar toti de pe drum ca sa treci tu imparatul nu ii crezi pe cei care fac patru ore si jumatate-cinci de la Arad pina la Cluj, via Deva-Vintu-Alba Iulia.

Drumul asta e plin de italieni si apanioli. Nu am intilnit atitea masini de Italia si  Spania pe drum, nici cind am fost in Italia. Venind spre casa de la Raliul Aradului ma intrebam unde drak merg toti astia? Sa-i fi crescut turismul doamnei Nuti? Ca la asa afluenta cred ca bateam si Monte Carlo la numarul de turisti.

Ideile mele, constructive de altfel in privinta relansarii turismului romanesc, au fost spulberate in statia OMV din Simeria. Pfuai mincati-as! Deci: Mercedes seria C combi (model 98) albastru metalizat deschis numere de Anglia plus un Mercedes Vito alb, numere de Spania. Zic: Uau turistii! Cind colo se dau jos vreo 15 doamne si domni  imbracati ca de nunta-pantofi de lac, albi cu negru, pantaloni la dunga,chemeshi inflorate si fuste inflorate. Lanturi la git sa legi ciinele cu ele, fodrii, dinti de aur si Red-Bull in mina. Maneaua taca taca taca la maxim. Dau buzna in statie. Noi cu mina pe portofele  si telefoane sa fim siguri ca ramin acolo unde sunt. Frac vraiste rafturile dupa modelul huliganilor britanci. Casieritele, doua fete pe la 25 de ani ne privesc ingrozite. Apare si baiatul care spala parbrizele si se posteaza strategic intr-un loc de unde poate sa vada daca se strecoara ceva pe sub haine sau fuste. Galagie, cumpara , renunta la ce au cumparat, pun la loc, duc iar la casa ceva, circ, nu-i bine..Barbosu cu fata de Ben Laden plateste motorina si da semnal de plecare. Pleaca spaniolii si englezii. Trecatorii si vanzatorii sufla usurati. A doua zi la inventar sigur le-o dat cu minus, da nu mai conteaza…Bine ca n-o taiat pe nimeni.

Pe drum depasesc masina dupa masina cu numere de Spania, Italia, Franta si Anglia. Cite unul ranit in orgoliu se tine dupa mine, dar renunta obosit de atita drum… Ajung la Cluj si ma gindesc cum presedintele ala care zice ca nu avem nevoi de autostrazi ii lauda pe spanioli, italieni si ce drak or mai fi ca aduc valuta-n tara… Adorm cu gindul la tari in care faci 320 de kilometri in mai putin de trei ore, relaxat si fara sa-ti creasca adrenalina ca dupa o etapa de raliu, o tara in care economia se bazeaza pe chestiuni sanatoase  si nu pe banii pe care ii aduc spaniolii, italieni si englejii de ocazie. Si partea faina e ca astia sigur nu platesc impozite ca sa ne faca noua autostrada…

[facebook_ilike]

Share

Nu mi-e rusine cu pilotii romani

Vineri si simbata am fost la Raliul Aradului. O cursa pe care nu am vrut sa o ratez pentru ca etapa a fost una comuna, Romania-Ungaria si am vrut neaparat sa vad care e nivelul Campionatului nostru vis-a-vis de cel maghiar.

Cursa a fost cistigata de Vali Porcisteanu, urmat de Bogdan Marisca si ….Titi Aur. Titi a ajuns conjunctural pe trei dupa ce Marco Tempestini si-a rupt roata fata dreapta pe ultima proba speciala. Moral el ar fi trebuit sa se urce pe a treia treapta, mai ales ca Titi a mers destul de ciudat, chestiune pe care a recunoscut-o si el. Marco se pare ca are o problema karmica cu Peugeot-ul S200 cu care a avut atitea ghinioane cit nu au avut toti pilotii din Campionat la un loc. Ma bucur ca a anuntat aducerea unui Mini Super 200 pentru urmatoarele etape si poate norocul sau se va schimba.

Am fost luni dimineata la Antena 1 Cluj unde am discutat cu Cristi Focsanu despre etapa de la Arad si cred ca trebuie sa o spun si aici: Se vede ca suntem o tara saraca. Maghiarii merg tare si sunt  insensibili la distrugerile pe care le pot suferi la capitolul material de concurs pentru ca se bazeaza pe niste bugete care le permit aceste distrugeri, rezultate directe ale mersului cu pedala la podea. La noi majoritatea pilotilor prefera stilul protectiv de pilotaj fiind constienti ca ditrugerile inseamna ore de service, bani si iar bani. In plus in Ungaria sunt foarte multi practicanti ai raliurilor ceea ce dovedeste ca au bugete.

Dincolo de asta eu nu sustin ideea ca am fost batuti cu ceasul de la gara de catre maghiari. In fata lui Vali, Bogdan, Marco, Dany Ungur, Edwin Keleti au fost masini super 2000 care e normal sa bata masinile de grupa N si un Subara N16 (ultimul upgrade posibil). Comparatiile se pot face insa analizind ecarturile intre N-urile noastre si S2000-uri, respectiv N-urile lor si S2000-uri. Asa am avea o unitate de masura cit de cit corecta. Si daca va uitati la acesti timpi veti vedea ca nu e o diferenta de speriat, chiar si cu bugetele noastre mult mai mici comparativ cu ale lor.

Baiatul asta a dat 650.000 de euro pentru aceasta masina Ford Fiesta Super 2000 si masina de asistenta (un superb camion utilat) plin cu piese de rezerva. Si merge tun ea.

[facebook_ilike]

Share

Raliul Aradului 2011

Azi prima proba superspeciala.

In clasamentul Open neoficial , primul pilot roman e Titi Aur e pe locul 11 la un ecart de 8.1 secunde. Primele zece pozitii sunt ocupate de echipaje maghiare.

In clasamentul FIA Romanesc, fara clasele 19 si K avem standingul urmator-Titi Aur, Gergo Szabo, Marco Tempestini, Valentin Porcisteanu si Bogdan Marisca.

In cel maghiar-Butor, Toth, Asi, Botka si Spitzmuller.

Miine sunt programate 10 probe speciale.

 

[facebook_ilike]

Share

Tomi Abraham la Arad!

Maine incepe Raliul Aradului. Este a cincea etapa disputata efectiv in calendarul competitional intern, dupa ce Raliul Argesului a fost anulat. Intre timp a fost si prima cursa de pe macadam a sezonului, Raliul Sibiului, care a aprins spiritele dupa neregulile constate si sanctionate de F.R.A.S.

Raliul Aradului este un eveniment cum nu am mai trait, cel putin eu, in automobilismul romanesc. Am fost la o singura etapa de WRC, in Finlanda, si in permanenta am trait cu dorinta de a vedea si alte masini la start in Campionatul nostru. Incercari au fost, dar nu am avut parte de ele, dar iata ca de aceasta data avem o etapa comuna Romania-Ungaria, care conteaza in ambele campionate. Prin urmare, e de la sine inteles ca daca te pasioneaza acest domeniu nu poti lipsi vineri si simbata de la Arad. Vin aproape toate numele importante la ora actuala in campionatul maghiar, cu masini pe care eu nu le-am vazut inca pe viu.

Am aflat inca  o veste care m-a bucurat enorm! M-a bucurat, pentru ca cel despre care vreau sa scriu astazi este o figura aparte a motorsportului romanesc si clujean, in special Mi-e greu sa-l descriu in citeva cuvinte. E un bohneur, un inimos, un sufletist, un entuziast.  A avut pina acum o cariera cu suisuri si coborisuri. A fost si campion. Dar dincolo de aceste mici cuvinte, Tomi Abraham este un pilot indragit de public pentru ca ii place show-ul si face acest sport din pura pasiune. Si o arata pe probele speciale!  La Raliul Aradului Tomi i-a startul! Ce veste buna pentru chibitii ca mine! Va fi show!

Aseara i-am luat un scurt interviu pe care il transcriu mai jos:

Revine fostul campion de la grupa H in lupta?

Nu, nu, nu…Vrem doar sa luam putin pulsul, sa vedem cit am imbatrinit si sa facem  un mic antrenament dupa accidentul de acum doi ani. Inca simt in  umar crash-ul , ma descurc un pic mai greu, dar trebuie sa-mi intru in ritm. Iti dai seama ca eu doi ani nu am mai facut nimic cu mina stinga decit sa semnez hirtii…Si acum daca trag mai mult cu dreapta e destul de dificil si obositor. Dar, este Ben Gay si dam ca trece!

Cum ti se pare  Raliul de la Arad?

Acuma, poate fiindca  nu m-am dat demult   mi se pare acest ca acest  macadam este superb, foarte tehnic, de viteza…Mie imi place la nebunie.. schimbari de aderenta la fiecare viraj, cu noroi, cu apa, cu bile, cu saritori…e extraordinar! Mie imi place foarte mult si m-am simtit foarte bine la antrenamente. Dar, cum ziceam, poate sunt subiectiv ca nu m-am dat de mult, dar chiar e foarte fain!

Ce parere ai ca vin concurentii din Ungaria la aceasta cursa?

-Ma bucur foarte mult ca vin. Era si timpul sa vina. Singura problema pe care o vad e ca inca nu ne putem da in acelasi campionat pentru ca noi inca nu existam desi promisiuni au fost suficiente. Sper ca in timp o sa ne alinime si noi lumii civilizate.

-Crezi ca va fi o diferenta mare intre sportivii romani si maghiari la finalul cursei de la Arad?

Eu cred ca un cuvint hotaritor va avea terenul, suprafata de concurs. Eu am fost la citeva etape in Ungaria, dar nici pe departe nu sunt probele atit de solicitante si de periculoase ca si la noi. Eu cred ca un pic o sa le fie frica. Chiar si noua ne este frica de multe ori chiar daca ne-am obisnuit cu niste prapastii si cu diferente considerabile  de nivel. Eu cred ca citiva vor merge foarte tare, dar multi se vor confrunta cu spiritul de autoconservare.

Cu ce masina te dai?

M-am inscris la K, cu o masina nou-nouta construita de mine, suta la suta in Romania, un Mitsubishi Lancer EVO VIII. Este o masina suta la suta de grupa N, inclusiv cu restrictor de N, dar ma inscriu la K pentru ca acolo m-am obisnuit. Sunt prea batrin ca sa ma mai inscriu vreodata la grupa N.

­-Sa inteleg ca aparitia ta la aceasta cursa tine de dorinta de a fi din nou in mijlocul actiunbii, sau e vorba si de existenta unor sponsori?

-Noi participam la aceasta cursa in cadrul unui partenriat de promovare a unor produse noi in Romania, dar nu exista presiuni de performanta asupra noastra. La aceasta cursa am fost sustinuti, sper ca anul acesta sa mai fac macar doua curse. La Bacau voi fi cu siguranta fiindca e oarecum raliul meu de casa, tinind cont ca acolo am citeva afaceri si cred ca vom fi si la Iasi, unde imi place foarte mult.

Deci nu gresesc cind spun ca revii?

Pina la urma poti spune si asa, dar asa cum sti eu nu vin pentru luptele de la virf. Pentru anul viitor pregatesc un Mitsubishi Lancer EVO III combi de grupa H, o masina care va fi unicat si in campionatul nostru si al Ungariei.

 

 

Nu mi-ai spus nimic de Rares Silasi, copilotul tau…

Chiar daca initial era anuntat Rares pentru aceasta cursa, el nu poate participa la Arad din motive care tin de job-ul sau. La Arad il voi avea in dreapta pe Ferencz Lorand, un navigator care s-a dat in Campionatul nostru la prima etapa de asfalt cu Gergo Szabo, asa ca nu pot sa-l impresionez cu nimic. Sa speram ca va fi bine. Cel putin la antrenamente ne-am descurcat, e putin mai dificil cu dictarea in limba romana dar in rest e OK.

-Tomi iti doresc mult succes si ma bucur sa te vad pe probe si sunt siguri ca asta e o veste buna pentru fanii tai.

Multumesc. Sper sa nu dezamagesc, chiar daca am imbatrinit putin, am mai orbit putin, am mai surzit putin J. Dar e OK! Poate e mai bine ca nu vad asa de bine ce ma astepta…J.

Multumesc Tomi si inca o data multa bafta!

[facebook_ilike]

 

Share