Sunt Bogdan si sunt…audiofil

Aseara ma gandeam care e diferenta dintre blogareala si spumareala. Pai, cred ca prima activitate se potriveste celor care scriu cu argumente iar cea de-a doua celor care pun poze plus doua randuri de adinca intelepciune doar pentru un click in plus 🙂 Vezi AICI…

In ultima vreme trec printr-o criza. Muzicala 🙂

Colectionez (mai degraba adun) muzica de foarte multa vreme. O perioada am lasat-o mai moale si am fost convins ca mp3-urile si torentele vor ucide frumoasa perioada a vinilurilor, casetelor si a cd-urilor cu booklet-uri lucioase. Nu sunt ipocrit si recunosc ca am muzica si in acest format, dar mi se pare ca nu pot sa pastrez ordinea printre atatea fisiere. Spuneti-mi ca atunci cand va intoarceti din concediu descarcati si arhivati frumos (cu titlu, data,etc..) pozele de pe aparatul digital! Nu va cred!  Ele ramin pe card pina la urmatoarea utilizare si apoi descarcate undeva in computer. Corect?

In primavara am mers dupa o pauza foarte lunga pe Oser. Pentru cei care nu stiu, Oser-ul e piata de vechituri din Cluj. Inainte de 1989 undeva in Someseni era singurul loc in care puteai gasi obiecte cu iz occidental. Adidasi adusi cumva in tara si care nu li se potriveau  destinatarilor, obiecte vechi, reviste Burda si viniluri rusesti. Asa am inceput sa strang discuri si sa-i ascult pe Led Zeppelin, Deep Purple, Pink Floyd. Discurile scoase (ilegal banuiesc) de casa de discuri sovietica Melodya erau la mare cautare…

In primavara am mers de curiozitate pe Oser. E un loc care nu-mi place. E un loc care arata fata Romaniei in care nu vreau sa traiesc. 99,9 la suta din lucrurile care se vand acolo  le-as pune in saci si le-as lasa la gunoi. Nu-mi vine sa cred ca cineva se poate gandi ca resturile de sarma, acele, bricele si toate mizeriile se pot vinde. Si sunt oameni tristi care stau cu un nylon in fata incercand sa obtina unu, doi, trei lei pe un gunoi…

Sunt insa si nemtii care fac curat prin curtile si garajele vesticilor aducand cu duba electronice uzate, vesela veche si cate o lada cu…discuri sau o mana de CD-uri. Acestia sunt vedetele din mahala.

Daca treci peste atmosfera sordida si nu te deranjeaza sa mergi prin noroi si sa te freci de tot felul de oameni, atunci intri in pielea cautatorului. Si vreau sa va zic ca sunt din ce in ce mai multi oameni care cauta cate un mic diamant in gramada de rahat de acolo…

Asa si eu in ultimele doua luni am gasit CD-uri la preturi foarte mici (3-5 lei). Un exemplu-Giovani Allevi, CD nou, dublu, live in concert la 5 lei. Sau M Manson la 3 lei si tot asa. Eu caut rock clasic sau jazz.

Sambata am dat un tur. Mi-au placut afisele electorale care supravegheau distant toata viermuiala de acolo. Senatorul tau, de care eu nu am auzit in viata mea si e pe listele unei aliante importante, privea trufas de pe garduri si stalpi. Ignoranti, vreo doi pensionari au rupt un colt sa faca schimb de numere de telefon pentru vanzarea unei canapele…

Am avut noroc. La un neamt am ochit doua cutii cu casete audio. Pretul? Cinci bucati la 1 leu ! (Un leu)

Si iata achizitiile:

Asa ca am sa trec in continuare peste greata ce mi-o provoaca coltul acela de Romanie si de Cluj de 5 stele (de tabla). Si poate ma vedeti pe acolo analizand fonogramele expulzate de nemti sau de catre vreun colectionar. Si nu uitati: daca auziti pe cineva ca vrea sa-si vanda muzica, dati-mi de stire!

 

Share

Tot despre alegeri

Astazi tot despre campanie.

Dupa un mic tur prin oras am observat  afisele unora dintre  candidati. Unele idei sunt in regula, altele nu.

Sunt afise care  includ un mesaj usor recognoscibil si care nu trebuie explicat. Esta cazul “Fac parte din cei 7,4 milioane”. Textul nu mai necesita explicatii suplimentare.  Altele contin mesaje care nu au sens daca nu cunosti mai multe despre persoana zambitoare din poza. Un text ca  “Face Legea pentru tine” nu are sens daca nu cunosti faptul ca persoana respectiva este avocat sau jurist. Cele mai slabe sunt, asa cum am zis si ieri, cele cu mesaje de umplutura “Votati XY candidatul formatiunii Z in colegiul n”. Asa, si?

Nu cred ca este atat de lipsita de creativitate industria panotajului outdoor din Cluj.  Cred ca si fiul meu ar putea face niste afise cu substrat emotional…care sa transmita ceva! Dar cred ca staff-urile de campanie au apelat la “specialistii lor”. Sunt cei care in calitate de coordonatori de campanie au telefonul inchis in orele de program sau nu raspund daca nu cunosc numarul…

Constat insa aparitia unor servicii logistice inedite. Este cazul apelului telefonic pe care l-am primit ieri seara pe la ora 19.30. Suna telefonul, cu numar ascuns(fix-ul!). Ridic receptorul  si un robot telefonic imi spune: “Buna seara! Ma auziti? Sunt deputatul XY si vreau sa va anunt ca in aceasta seara de la ora 11 particip la o emisiune interesanta pe postul…” Am inchis pentru ca nu vreau sa le iasa rapoartele cu cati  oameni au ascultat mesajul pina la final 🙂 .

Trei observatii:

1 Candidatul in cauza nu a avut nici macar bunul simt sa imprime textul  cu vocea sa . Eu chiar ii cunosc vocea si defectele de vorbire (probleme cu pronuntia unei litere)

2 Cel care a citit textul avea o dictie buna (intelegeai ce spune foarte clar) dar avea  accent maghiar. Candidatul pentru care citea textul , nu este membru al acestei etnii!

3 Daca te bagi cu bocancii in mijlocul unor familii, macar ai curajul si suna personal. Poate as fi vrut sa intreb in ce cont sa fac o donatie pentru campanie…

Treaba asta e cam asa: Iti cumperi un Iphone 5 da nu ai bani sa-ti platesti abonamentul de date si il folosesti cu o cartela pre-pay.  Arunci bani in campanie pe un call center dar nu faci decat sa creezi irascibilitate. Nu e tarziu sa faceti schimbari in staff…

 

 

 

Share

Idei de campanie…electorala

Din 1996 incoace, am trecut prin toate campaniile electorale ca jurnalist. Am trait locale, parlamentare, prezidentiale, europarlamentare…

Actorii politici s-au schimbat foarte putin in aceasta perioada. Unii au disparut de pe scena politica, altii au crescut pe aceasta scena si au ajuns foarte sus.

Uneori sunt intrebat “eu cu cine sa votez?” Si niciodata nu  fac recomandari. Nu imi permit sa dau sfaturi. Pentru ca si unii si altii au partile lor bune si rele. Asa ca, nu-mi asum eu responsabilitatea sa-i conving pe cei  care ma intreaba acest lucru. Sigur,  am simpatii  si antipatii. Sigur ca ideile unora m-au convins si ale altora nu…

Timp de sase ani am stat si in scaunul moderatorului de televiziune. Si am avut in fata tot felul de oameni. Si politicieni printre ei. Tot asa, unii vorbesc coerent, unii nu. Unii reusesc sa faca ceva, altii doar vorbesc. Unii isi ascund nepriceperea in spatele atacurilor la adresa altora. Unii sunt mai discreti si mai eficienti. Altii sunt buni comunicatori, altii abia leaga doua cuvinte.

Suntem iar in campanie electorala…Cert e ca in aceasta luna spiritul de vanzator de idei ar trebui sa fie foarte ascutit in randul politicienilor.

DAR, in continuare asist la un duel   ce n-are de-a face cu politica. Vedeti spre comparatie cum se pun problemele la americani…

Declansarea oficiala a campaniei la noi nu a adus schimbari majore. Doar cateva afise prost facute si lipite pe garduri si stalpi de curent…Ilegal.. In rest, continua tiradele pe televiziunile de stiri a caror audienta merge in jos… Atacurile personale sunt cele mai des folosite. Nu proiecte, asumari realiste si termene de realizare.

Iata cateva  ponturi pentru candidati:

-Nu va axati discursul pe promisiuni care nu au acoperire financiara si economica. Ati castiga mai mult daca ati recunoaste onest care sunt problemele reale si care ne sunt limitarile. Nu poti sa promiti familiei ca mancati la restaurant si seara de seara sa le oferi  doua felii de parizer si franzela tare la cina. Daca sunt probleme si le explicati clar, aveti si o solutie credibila si realista, oamenii vor intelege.

-Nu insistati pe trasaturile persoanale demonetizate. Am intalnit candidati care spun ceva de genul ” Sunt cinstit si crestin si eu n-am nici o pata si de aceea trebuie sa ajung in Parlament”. Nu va crede nimeni! Parlamentarii sunt persoanele cu cea mai mica credibilitate in tara asta. Tocmai pentru ca au spus ca sunt intr-un fel si ANI, DNA,….au demonstrat ca sunt altfel. Intelegeti, nu?

-Discursurile axate pe critica actiunilor adversarului (au taiat, au redus, au distrus,…) reprezinta  exclusiv o critica. O reamintire a unor realitati pe care votantii le-au trait  mult mai bine pe propria piele. Propuneti solutii si nu faceti cursuri de istorie contemporana.

-Principiile sunt pentru oamenii drepti si verticali. Folositi-le, colorati-le, explicati-le  si expuneti-le pe intelesul celor care va asculta.

-Acuzatiile sunt pentru oameni care nu au argumente. Evitati-le!

-Concentrati-va pe planul de masuri pe care il propuneti daca ajungeti acolo. Construiti dupa sistemul SMART-Specific, Measurable, Achievable, Realistic and Time Framed.

si….uneori tacerea face cit o mie de cuvinte

Aaaaa si afisele outdor cu candidatul machiat si  in costum insotite de  texte :”Voteaza XY in 9 decmbrie” sunt bani aruncati pe fereastra. Transmiteti-mi motivul principal pentru care vreti votul meu!

Ma opresc aici pentru ca nu e bine sa oferi consultanta gratis. Nu de alta, dar s-ar putea crede ca “nu faci doi bani”.  Si, da, mi s-a intamplat! Oricum aceste ganduri  sunt, cred, utile si celor care trebuie sa se hotareasca pe 9 decembrie unde sa puna stampila.

Campanie usoara!

Share