Bogdan Roşca

Radio Industry & Music

Imi vand televizorul

Timpul liber imi ofera posibilitatea sa ma detasez de chestiunile profesionale curente. Uneori e nevoie si de astfel de momente.

Problema e ca fiind in domeniul “actualitatilor” de peste 15 ani nu pot sa ma rup total de ce se intimpla in jur asa ca ma surprind cu telecomanda televizorului  in mina de fiecare data cand las cartile deoparte.

Asa ca am prilejul sa constat ca ieri, temele principale in presa noastra au fost: inmormintarea tataului prim-ministrului, Oana Zavoranu recuperindu-si Porsche-ul de la vrajitoare; Monica Gabor vinduta in tinerete unor interlopi, si isteria sudista de a ajunge in “mega statiunile” de pe Vale Prahovei.

Asta e tot ce pot genera jurnalistii intr-o zi de final de an. Stiu ca  in astfel de zile este seceta serioasa de subiecte. Dar, cu o oarecare pregatire se pot genera subiecte relevante pentru public.

Trista nu este lipsa de inspiratie a redactiilor ci modul in care au tratat cele trei subiecte de mai sus. Dupa mine, inmormintarea ar fi trebuit sa fie tratata la nivel de stire. Si asta facuta cu decenta pentru a lasa familiei linistea de care are nevoie. Am avut in schimb transmisii speciale, comentarii cu “anal-isti” in studio si asa mai departe. Daca nu stiati dragi colegi, moartea unui parinte tine de legea firii. Mai devreme sau mai tirziu parintii nostri se vor duce sus printre ingeri. Nu e nici o noutate in asta si nimic senzational. Nici macar daca e vorba de parintele unui om important de pe scena publica. Asa ca ati consumat resurse, ca sa televizati o inmormintare crestineasca, a unui om care a trait dupa cele mai elementare principii ale vietii intr-un sat de munte. Mai mult, nu ati reusit decat sa va umpleti de ridicol si sa generati comentarii ca cel de aici.

Oana Zavoranu este clar un produs al institutiilor de media dimbovitene private. E un personaj nascut din nevoia posturilor centrale de a vorbi despre cineva. Si cum intelectualii dupa mintea lor nu fac rating, iata-ne cu tot felul de loaze care ne inunda ecranele. Fata asta s-a remarcat prin faptul ca e “bunoaca”  si pentru ca neuronul stinger din capul ei a adormit si a cazut victima unor “vrajitoare” (care cum drak numa in sud se imbogatesc?) care i-au luat si chiloteii si Porsche-ul ala alb. O astfel de informatie  ar fi trebuit tratata intr-o cheie satirica pentru a transmite mesajul corect: avem o proasta, cum procedam? Nu faceti din astfel de loaze eroine! Cred ca putem gasi alte modele ce merita mediatizate. Aceeasi atitudine se recomada si in cazul  Monicai Gabor fosta Columbeanu si ea un “personaj ratat” umflat cu pompa de televiziuni si care in continuare ar trebui sa fie ignorat.

Cadrele cu masinile care merg “decat la munte” ca sa “ne distram de rev” ar putea fi inlocuite cu imaginile din 2010 sau 2009 sau de ce nu 2007. Aceeasi stire an de an. Pun pariu ca prin 2 ianuarie o sa vedem stirea cu drumul in sens invers. Poate ca ar fi mai util sa comentam in aceste zile despre lipsa drumurilor expres si despre ineficienta noastra de a  ne dezvolta infrastructura.

Scarbit de cele vazute ma intorc pe Discovery si National Geo sa vad ce se mai intimpla cu animalele ciudate sau centrul RSPCA din Londra. Apoi ma intorc la carti.

[facebook_ilike]

Share

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.