Bogdan Roşca

Radio Industry & Music

Lucrind la stiri

Lucrind la stiri vezi si auzi o gramada de ciudatenii care mai apoi ajung sau nu in fata publicului. Problema e ca uneori, si in ultima vreme tot mai des, apar in fata cititorilor/ascultatorilo/privitorilor o gramada de non stiri. Informatii da, dar ele nu au valoare pentru consumatori pentru ca nu ofera nimic. Consumatorul nu primeste o informatie utila de care sa tina cont in deciziile sale. Din aces motiv ne confruntam si cu o scadere de credibilitate majora dar se pare ca editorii posturilor de televiziune nu sunt sensibli la aceste informatii.

Uite un exemplu: Aseara in jurnalul Escai un material consistent despre moastele a patru sfinti care au ajuns in nu-s ce biserica de pe linga Bucuresti ca sa se roage si baciu Becali la ele. Becali in sus, Becali in jos, declaratie cum ca el doarme in casa cu mirii lui Dumnezeu, bla, bla. Eu din chestia asta inteleg doar ca daca ai banii stelistului poti sa cumperi si moastele sfintilor de pe Muntele Athos cu tot cu rugaciunile calugarilor si implicit cu buna-vointa Sfintului Petru care pune o vorba buna mai sus. Astfel de abordari au un efect pervers pe care editorii si reporterii neinstruiti nu au cum sa-l vada. Subminarea increderii in valorile crestine si ale bisericii. Nu ar mai trebui sa ne mire atitudinile de puternica negare a acestor valori in conditiile in care pina si monahii isi dau mina cu pisi-urile transformate in reporterite pentru a creste ratingul statiei.

Uimitoare si abordarea televiziunilor in cazul divortului familiei Truica. Iertati-mi ignoranta dar WhoTF is TRUICA? Care-i treaba? Cine-s aia? Ce kkt ma intereseaza pe mine ca ala pleaca nu-s unde si nevasta-sa zice nu-s ce? O sa spuneti ca am puterea si pot schimba postul. Asta si fac! Dar, ramine un mare semn de intrebare asupra temelor importante din actualitatea romaneasca (hai cu doua trei exemple-situatia economica, tranzactionarea de certificate verzi, locurile de munca, oportunitatile pentru IMM-uri s.a.m.d.), a felului in care ele sunt dezbatute public si a puterii opiniei publice in fata puterii decizionale. Poate ca e un interes ca romanii sa ramina prost informati si neinstruiti pentru ca altii sa traga sforile si sa-si umple buzunarele. Dar e vorba de o schimbare atit de mica in obiceiurile noastre de consum media incit eu zic ca merita efortul. Sa urmarim si programele care ne dau informatii relevante.

Fara sa le fac reclama, cred ca daca vrei sa vezi un jurnal serios de televiziune te uiti la ora 20 la TVR1 si poate mai tirziu pe TVR2 la ora de stiri.

[facebook_ilike]

Share

3 comments found

  1. Bogdan

    Tu ai lucrat o viata la radioul public si ai facut si o emisiune la televizor, tot la televiziunea public. Tu nu ai lucrat niciodata pe piata privata sa vezi cum e si sa intelegi.

    E la fel si cu functioanrii care lucreaza la primarie si cu cei care lucreaza la o firma. Din pacate sau nu, viata in economia de piata este dura si o poveste despre moaste nu ar fi atras, cum a atras povestea cu Becali, probabil. Eu zic ca sigur.

    Probabil ca vei intelege, dar sigur ai intelege daca ai experimenta.

    Restul le povestim cand ne intalnim.

    P.S: Cei care numa vor sa se bage in seama ca nu dea reply la ce am scris!

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.