Bogdan Roşca

Radio Industry & Music

Nu mi-e rusine cu pilotii romani

Vineri si simbata am fost la Raliul Aradului. O cursa pe care nu am vrut sa o ratez pentru ca etapa a fost una comuna, Romania-Ungaria si am vrut neaparat sa vad care e nivelul Campionatului nostru vis-a-vis de cel maghiar.

Cursa a fost cistigata de Vali Porcisteanu, urmat de Bogdan Marisca si ….Titi Aur. Titi a ajuns conjunctural pe trei dupa ce Marco Tempestini si-a rupt roata fata dreapta pe ultima proba speciala. Moral el ar fi trebuit sa se urce pe a treia treapta, mai ales ca Titi a mers destul de ciudat, chestiune pe care a recunoscut-o si el. Marco se pare ca are o problema karmica cu Peugeot-ul S200 cu care a avut atitea ghinioane cit nu au avut toti pilotii din Campionat la un loc. Ma bucur ca a anuntat aducerea unui Mini Super 200 pentru urmatoarele etape si poate norocul sau se va schimba.

Am fost luni dimineata la Antena 1 Cluj unde am discutat cu Cristi Focsanu despre etapa de la Arad si cred ca trebuie sa o spun si aici: Se vede ca suntem o tara saraca. Maghiarii merg tare si sunt  insensibili la distrugerile pe care le pot suferi la capitolul material de concurs pentru ca se bazeaza pe niste bugete care le permit aceste distrugeri, rezultate directe ale mersului cu pedala la podea. La noi majoritatea pilotilor prefera stilul protectiv de pilotaj fiind constienti ca ditrugerile inseamna ore de service, bani si iar bani. In plus in Ungaria sunt foarte multi practicanti ai raliurilor ceea ce dovedeste ca au bugete.

Dincolo de asta eu nu sustin ideea ca am fost batuti cu ceasul de la gara de catre maghiari. In fata lui Vali, Bogdan, Marco, Dany Ungur, Edwin Keleti au fost masini super 2000 care e normal sa bata masinile de grupa N si un Subara N16 (ultimul upgrade posibil). Comparatiile se pot face insa analizind ecarturile intre N-urile noastre si S2000-uri, respectiv N-urile lor si S2000-uri. Asa am avea o unitate de masura cit de cit corecta. Si daca va uitati la acesti timpi veti vedea ca nu e o diferenta de speriat, chiar si cu bugetele noastre mult mai mici comparativ cu ale lor.

Baiatul asta a dat 650.000 de euro pentru aceasta masina Ford Fiesta Super 2000 si masina de asistenta (un superb camion utilat) plin cu piese de rezerva. Si merge tun ea.

[facebook_ilike]

Share

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.