Bogdan Roşca

Radio Industry & Music
Radio pe telefon? Ooo, da!

Radio pe telefon? Ooo, da!

Radioul s-a mutat (și) pe telefon. Sau cel puțin așa ar trebui.

Toate datele existente în piață arată că device-ul favorit al digitalilor este telefonul, care nu mai este doar un simplu aparat de apelare a prietenilor ci un  compagnion pentru majoritatea activităților noastre. Aplicațiile  au înlocuit vechiul gps, aparatele foto, colecția de cd-uri și casete, ziarele tipărite sau revistele de mică publicitate.

Radioul nu mai este doar o cutie cu butoane și scală, ci și o aplicație de mobil. În era Nokia, vă amintiți, a apărut străbunicul aplicațiilor de smart-phone care funcționa ca un scanner de frecvențe F.M. dacă montai căștile cu fir pe post de antenă.

Sunt convins că majoritatea tinerilor nu vor cumpară, separat, un aparat de radio pentru acasă. Îl ascultă în mașină (unde vine ca dotare standard) și eventual pe telefon sau computer.

Dar ce facilități trebuie să conțină o aplicație de radio?

În primul rând eu cred că ea trebuie să fie o aplicație numai de radio. Adică să promoveze muzica, programele, conținutul lor și vedetele postului. Cred că e ineficient să grupezi știri, să te comporți ca un agregator de știri când tu ești un post de  radio. Intri în concurență cu unii care cu asta se ocupă și sunt mai rapizi decât tine.

Radio înseamnă sunet, audio. Sunetul de radio este în primul rând muzică, jingle și semnale de post, voci care prezintă programul (moderatori), voci care rostesc știrile și, eventual, autopromovare și publicitate audio.

Facilitatea mea preferată este se difuzează acum și urmează  prin care pot afla pe loc ce piesă sau emisiune ascult și care va fi următoarea.

Cred că se face o confuzie între podcast și arhiva emisiunilor. Nu cred ca promovarea unei emisiuni difuzată în data de… la ora x ca podcast este varianta câștigătoare. Ar fi mai potrivită evidențierea arhivei audio ( ascultă aici emisinea lui Popescu din xx noiembrie 2018) și convinși prezentatorii să susțină un podcast al lor pentru a-și crește brandul personal. Ar fi super dacă podcast-ul prezentatorului e disponibil în iTunes sau SoundCloud, promovat pe aplicația radioului și în rețelele de social media.

Cum arată  la noi?

This slideshow requires JavaScript.

 

Unele sunt simpliste, altele propagă și știri. Unele au butoane spre social media sau site.

De când sunt eu în radio BBC-ul e considerat idealul profesional. Asta pentru că inovează și schimbă industria în toate aspectele ei.

Varianta lor de player cred că este cea mai bună soluție când difuzezi mai multe programe. La bază vedeți toate siglele canalelor BBC. Ele se rotesc și puteți alege pe loc unul din stream-urile audio disponibile (programul din acel moment al Radioului  pe care l-ați ales).   

Odată deschis, ai piesa care merge și cea dinainte. Mai jos  găsești o arhivă a programului pe care îl asculți (more episodes, în loc de podcast). Îmi place că dacă navighez printre canalele BBC (e foarte faină rotița de la bază care îmi amintește de un telefon cu disc!) nu se întrerupe stream-ul pe care îl ascult.

Aaa și încă ceva: vreau să am libertatea de a da drumul stream-ului audio și nu vreau ca el să pornească imediat ce am deschis aplicația.

Share

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.