Bogdan Roşca

Radio Industry & Music

Toyota Auris HSD

Ieri inainte sa sustin echipa bloggerilor cu Luca la Sala Sporturilor din Cluj am facut o tura cu Mitsubishi ASX. De multe vreme ma gindesc sa schimb Audi-ul familie cu o masina putin mai mare. Nu ma pasioneaza SUV-urile, cu exceptia X5-ului de la BMW  sau a Q7-ului de la Audi, dar al caror pret ma face sa uit ca exista…

Cochetez cu ideea unui mini SUV si am testat Nissan Qashqai, la un momentat dat si un Land Rover Defender scurt (faina masina da n-ai ce face cu ea in oras). Acum am vrut sa vad ASX-ul si am fost placut impresionat. Varianta de drive test avea motorul de 1,8 diesel si tractiune integrala. Am mers cu masina pina in Feleac si a fost OK. Nu ai dinamica unui sedan, dar datorita dimensiunilor mai mici nu are un ruliu asa de pronuntat ca un SUV normal. Adica, daca intri mai hotarit intr-un viraj nu ai impresia ca pici de pe scaun sau ca pierzi aderenta. Pretul…mare dupa bugetul meu 25711 euro.

Insa, nu despre asta vreau sa vorbesc aici ci despre faptul ca inainte de a intra la Mitsubishi am oprit la Toyota, trei porti mai jos. Vroiam sa vad neaparat un Prius nou. Nu m-a prins curentul eco, dar eram mega curios sa vad cum arata masina si cum functioneaza. Cei de la Toyota din Cluj nu mi s-au parut foarte prietenosi. Am intrat in sediu si m-am invirtit pe linga masini si abia dupa citeva minute a aparut un vanzator sa ma intrebe ce si cum. Omul si-a facut treaba si mi-a dat toate detaliile pe care le-am cerut despre celelalte modele pentru ca Prius nu exista in show-room. Am avut insa impresia unei case nepazite cind am intrat asa si nimeni nu s-a sesizat ca ba hai sa-l imbirligam pe asta sa-i dam o masina…Cei de la Mitsu m-au sunat sa programeze drive-test-ul si m-au si resunat pentru o noua programare fiindca eu am uitat sa merg la prima..

Baiatul de la Toyota poate s-a simtit cu musca pe caciula si, cum ziceam, a fost excesiv de amabil. Desi nu a avut un Prius sa-mi arate a fost amabil sa-mi prezinte un Auris HSD. Adica un Auris cu propulsie hibrida-electric benzina. Deci..m-a cucerit tehnologia lor. Super misto chestiunea cu alternanta electric-benzina, dotarile sunt de top, consumul rusinos de mic.

Singura problema: pretul-aproape 25.000 de euro cu TVA pentru un hatchback. Multe avantaje la costurile de intretinere si consum, dar tot trebuie sa pui 25.000 de euro jos. Una peste alta tehnologia din Toyota e super misto, dar deocamdata enorm de scumpa daca te uiti la ce poti cumpara cu aceeasi bani.

[facebook_ilike]

Share

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.