Bogdan Roşca

Radio Industry & Music

Twitter între nevoie şi utilitate

Am găsit un articol foarte interesant semnat Discovery Channel despre utilizatorii de Twitter. Un insight psihologic despre succesul enorm pe care această reţea de socializare l-a înregistrat în ultima vreme. Câteva date:190 de milioane de utilizatori care generează 65 de milioane de mesaje zilnic. Portret robot-bărbat,vârstă medie 31 de ani. 20 la sută sunt informers-adică persoane care anunţă ceva (generatori de ştiri) şi 80 la suta menformers (autopromovare). Puteţi găsi articolul aici http://www.spring.org.uk/2010/08/twitter-10-psychological-insights.php

Psihologic mi-a atras atenţia faptul că această platformă serveşte oarecum pornirilor narcisiste din noi. Poţi vorbi despre tine, poţi câştiga audienţă (urmăritori, followers) fără să fi obligat să-i asculţi şi pe alţii.

Am constatat că această platformă pe care o utilizez ca sursă de ştiri şi de promovare (sunt şi informer şi menformer) răspunde într-o oarecare măsură şi unor nevoi elementare existenţiale. Zoologul Desmond Morris spune în cartea sa Zoomenirea, un studiu clasic despre animalul urban (o găsiţi la editura Art, 2010  www.editura-art.ro că omul este un animal care preferă relaţiile personale. Preferă un trib în care să-i cunoască pe toţi, cu ierarhii clare şi cu proceduri clare de stabilire a liderului. Mutarea sa într-un mediul urban, face ca acesta să devină stresat de noile condiţii oferite de tribul-oraş în care relaţiile sunt eminamente impersonale. În aceste condiţii omul caută să personalizeze cumva relaţiile. Platforma socială despre care vorbim satisface serios această nevoie. Intri într-un mediu în care cunoşti oameni fără a fi nevoit să-i întîlneşti şi fizic. Eu, în afară de colegii mei cu cont pe Twitter l-am cunoscut personal doar pe @alexursa, după ce îl urmăream deja pe Twitter. Mai mult, reuşeşti sa creezi nbsp;cercuri paralele de prieteni care te urmăresc sau pe care îi urmăreşti şi care îţi satisfac şi nevoia intrinseca de apartenenţă, valorificare personală, competiţie. Cred că aceasta este una din multiplele explicaţii la succesul enorm al invenţiei semnate Jack Dorsey,Evan Williams şi Biz Stone. Sunt curios până unde va merge această platformă şi care va fi utilitatea ei în viitor. Eu întrevăd deja impactul asupra presei şi evident asupra comunicării profesionale.

Share

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.