Bogdan Roşca

Radio Industry & Music

Vacanta de vara. O retrospectiva sentimentala

Cu o zi inainte de finalul concediului (Doamne ce bine a fost!) hai sa tragem niste concluzii legate de vara asta.

Mno, acuma sa recunosc ca tot multamita celui cu D Mare, noi anul acesta am fost in trei concedii. Asa de cite o saptamina, dar puse cap la cap fac unul mare si bun cu multe amintiri si momente faine.

Am fost la inceputul verii patru zile la Disney Land Paris, o minunatie de afacere si un paradis pentru prichindeii ca Luca. Bine, bine am fost si eu copil citeva zile cit m-am dat cu toate instalatiile de pe acolo 🙂

Am mers apoi o saptamina in Turcia unde am constatat ca staiful proverbial al hotelelor din Antalya si Belek s-a cam dus. Am scris aici despre asta. Poate ca am nimerit noi un hotel mai slab, desi pe cladire straluceau 5 stele. Oricum stelele alea s-au cam prafuit sub cucerirea ruseasca a litoralului turcesc. Interesant e ca nu am fost singurii din cei care au fost in Turcia si care au tras aceasta concluzie. Am aflat intre timp ca rusii au vacantele subventionate de stat tocmai pentru a putea sustine afacerile (tot rusesti) de pe litoralul turcesc. Asa ca a scazut foarte mult calitatea turistilor care ajung acolo.

Saptamina trecuta am bifat ultima deplasare din aceasta vara. Am fost pe litoralul Marii Negre, la Mamaia. Am fost sceptic , dar din ratiuni bugetare (pai am cheltuit pe celelalte vacante…!) am hotarit sa mergem la un hotel de patru stele din nordul statiunii. Sa spui drept, ne-am simtit mai bine decit ne asteptam. Am trecut foarte usor peste nesimtirea ofertantilor de servicii din zona. Poate erau si ei plictisiti sa mai fure clientii pe final de sezon. Ne-am bucurat de minunatul nostru litoral despre care eu cred ca este unul dintre cele mai frumoase pe care le-am vazut. Am fost prin multe parti, ne-am scaldat si in Caraibe (poate singura plaja care bate Marea  Neagra) si in multe alte mari si oceane, dar nicaieri nu am intilnit atita generozitate din partea naturii. Da, stiu.. Problema uneori cu tara asta a noastra e ca este locuita :). Au si bulgarii litoral ca al nostru si cei care au fost acolo spun ca au facut minuni. Da eu nu am incredere sa merg acolo…Am un prieten bun caruia i-a fos furata masina din parcarea pazita. Stiu zeci de povesti despre coruptia politistilor bulgari…Si in plus Marea Noastra are pentru mine o semnificatie aparte. E locul multor amintiri vesele si triste din copilarie. E locul unde imi petreceam verile (la Olimp) cu parintii si cu familia veisoarei mele pe vremea cind tata era medic de statiune. E locul unde am aflat in 1987 ca tata ne-a parasit pentru o alta persoana. E locul care ma rascoleste emotional… Si nu cred ca sunt singurul. Pentru Luca, fiul meu, Marea Noastra e deocamdata o apa imensa ca toate celelalte pe care le-a vazut in cei cinci ani de viata. Si e normal sa fie asa daca  el a calatorit deja, la virsta lui, aproape la fel de mult cit am calatorit eu la 36 de ani. Doar am mers impreuna :). Cred ca pentru multi din generatia mea Marea Neagra ramine acel loc al revenirii, care marca vacanta si libertatea dintre ani…

Asa ca dupa ce in ultimii doisprezece ani am fost doar de doua ori pe litoralul Marii Negre, scarbit prin 1999 de cum intelegeau sudistii sa faca turism, acum mi-am promis ca in fiecare an sa ajung acolo. Si am sa trec  usor, sper, peste cele mai mari neajunsuri ale turismului romanesc: lipsa de amabilitate, indiferenta, indolenta, suficienta si uneori mizeria locului. Cred ca daca ai lua operatorii turistici de pe litoral si i-ai muta intr-un loc fara perspective ar muri de foame. Au un mare noroc ca vin turistii la ei si ca inca nu trebuie sa se lupte pentru ei.

Si nu in ultimul rind, cu siguranta la sentimentele noastre placute au contribuit si Feri, Geta, Opa Felix, Vanesa si Anne Marie doua familii extraordinare de romani stabiliti in Germania cu care ne-am imprietenit si cu care imi doresc din tot sufletul sa pastram legatura si sa micsoram distanta de peste 1000 de kilometri dintre noi.

De miine incepem. Proiecte noi si vechi va astept!

[facebook_ilike]

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.