WTF City Break?
Doua chestiuni mi-au atras atentia in aceasta dimineata.
O stire de de la Pro TV in care retailerii de electronice anuntau ca vinzarile de televizoare au crescut in utlimele doua saptamini cu 30 la suta. Cum v-am zis. Se schimba fata gospodariilor romanesti de Pasti si de Craciun. Si asta indiferent daca e sau nu criza. Intr-o alta stire se prezentau cetatenii stind la coada pentru un credit fara dobinda tocmai pentru achizitia de electronice.
A doua chestie m-a enervat si mai tare. Aud pe Radio ceva reclama cu City Break facuta de Ministerul Turismului (da’ al doamnei Udrea). O chestie cu vizitarea oraselor din Romania. “Bucurestiul e numai unul dintre ele” sau acelasi mesaj cu Sighisoara. Acum intreb si eu ca un nestiutor in comunicare si branding, care e scopul acestei campanii?
Ministerul blond a mai lansat o campanie cu gradina carpatica invitind turistii straini sa ne viziteze fara ca brand-ul sa existe efectiv (un fel de borcan frumos, dar gol pe interior-fara drumuri, servicii de calitate, asistenta turistica si locuri decente de cazare). Daca aceasta incercare ar fi putut avea un oarecare succes atragind in capcana publicitatii mincinoase neste fraieri din vest, care e rostul campaniei interne?
Sa ne ducem noi in vizita in Bucuresti sau Sighisoara? Aloooo! Noi stim ca de la Cluj la Bucuresti cu masina faci aproape 7 ore in spatele unor tiruri pe care nu le poti depasi din cauza traficului. Noi stim ca in Bucuresti o noapte de cazare decenta trece de 50 de euro. Sau ca zona frumoasa a Capitalei noastre e in paragina si ca disensiunile primarului Chiliman cu ceilalti se reflecta in lipsa banilor pentru intretinerea orasului.
Si multe multe altele. Nu cred ca cineva vrea sincer sa ne schimbe atitudinea fata de propriile orase pentru ca noi stim cum arata “turismul local” si ce tepe se dau. Cred ca avem in fata un gest neinspirat de salvare a propriei imagini guvernamenate printr-o campanie interna. Sa creada romanii (urasc apelativul asta spus din gura politicienilor) ca uite dom’le se face ceva pentru turismul romanesc. Praf in ochi. Nici macar atit. De fapt, un alt exercitiu de comunicare esuat. Ca multe altele…
[facebook_ilike]
1 comment found